Drum pe tara

Mai 14, 2007


Merg pe un drum. Sunt la tara. Galagia am lasat-o undeva, departe. Trebuie sa iau o pauza de distractie, sa iau o pauza de oameni, sa iau o pauza pentru mine. Sunt obosit. Cant spre drumul spre casa. Un obicei vechi, din copilarie. Atunci imi era frica de intuneric si, pentru a-mi face curaj, cantam. Frica a trecut, obiceiul a ramas. Sticla de vin ma mai opreste din cantat, pentru ca mi se usuca gura. E ciudat. De ce mi se usuca gura, doar cand cant. Si ciudat ca, niciodata nu am cantat vreo melodie vesela. Toate sunt triste. Chiar si cand nu sunt in stari mortuare, vorba lui Cioran, tot cantece triste imi vin in minte. Sunt bolnav. Eh, leacul meu, doctoria bolii mele, e greu de gasit. Un pahar cu apa. Ar fi bun.Tot atat de bun ca un respiro dupa o lunga „oracareala” dupa concert. Concertul vietii mele, in care se imbina partiturile live cu cele play-back, tristetea si sufletul pus pe scena la piesa „Mi-e dor” si contrastul vulgaritatii mele pe celelate piese. Era spectacol, in care eu eram actorul principal, iar ei, auditoriul, care incerca sa priceapa mesajul fals pe care il transmiteam. Exact cum fac intotdeauna. Am transmis mereu mesaje false, si fiecare le-a priceput asa cum au simtit mai bine in acel moment. Nu pot sa-i judec, decat pentru faptul ca nu au fost demni de adevar. Mai iau o gura de vin. Mitul pesterii, mitul lui Sisif. Adevarul si pedeapsa pacatelor. A pacatelor de a infrunta zeii. Turnul Babel. Omul vrea prea multe de la viata, tocmai de aceea primeste cat mai putin. Cat mai putina placere, pentru a invata sa pretuiasca acele clipe de beautitudine, dar, din pacate, numai atunci cand are in suflet foarte multa durere. Mai sunt doi kilometri, si trebuie sa trec prin padure. S-au auzit multe despre padure, si ce se intampla acolo. Oamenii de-aici vorbesc de stafii. Vinul isi face efectul. Nu-mi pasa, si nici nu vreau sa-mi aduc aminte de perioada in care imi era frica sa ma duc afara sa nu apara omul negru. Ma rog. M-apropii de padure.

drum de tara

Astfel de obstacole ti se dezvaluie tot timpul in viata, iar iluzia optica, „ce mare e la departare, ce mic e la apropiere”, nu ma sperie. Stafii?! Asa sunt gandurile mele, ma bantuie tot timpul. Creatii circumvolutionare apoteotice cu origini in epoca de piatra. Cel putin, nu stiau sa interpreteze imaginatia. Nu ca acum ar fi destui care sa dea o explicatie. Intru in padure, iar intunericul ma cuprinde din toate partile. Ma atrage, si-mi place. Mai sunt doi pasi, pana la iesire, cant mai tare, si ma uit la sticla goala. Viata mea. O arunc. Gest necivilizat, de altfel. Nu-mi pasa. Am alta acasa, ar zice un prieten, lasat in urma, la balul satesc. Ii place traditia. De a bea, a da cu pumnul, de a agata o femeie. Traditie. Tot ce-i vechi, ramane vechi, aruncat la gunoi. Evolutie. Hm. Uite si fantana cu apa. Paharul meu cu apa. Ultimul popas de a intra in sat si de a orbecai pe ulita sateasca pana acasa, unde ma asteapta un pat cald, de vara torida. E moale. Poate singurul loc moale din viata mea. A fost buna apa.Dar tot la vin mi-e gandul. Asa ca mi-aprind o tigara. Ultima. Injur, pentru ca numai am de unde sa-mi iau tigari. S-a dus dracul si vinul. O savurez. Tic de om obisnuit. Ce-ti ramane la sfarsit dintr-un intreg capata o mare importanta atunci cand devine o ultima placere. E clar. Trebuie sa ma culc. Doar cainii ce mai latra si un cocos stingher, probabil nesatisfacut de linistea din sat, mai sparge intunericul. Toti dorm, iar eu bantui prin ganduri, la ultima tigara, la sticla goala aruncata in padure, la galagia lasata in urma, uitand de patul care ma asteapta. Mi-e mai bine in intuneric.

Un răspuns to “Drum pe tara”


  1. […] Monoloage in presa Unul din materialele de pe blog mi-a aparut in 7plus, la rubrica de blog. Linkul este aici iar originalul il gasiti pe la inceputurile monoloagelor. Este chiar primul post. […]


Lasă un răspuns

