7

Iunie 13, 2007


Vreau sa impart niste versuri minunate cu voi.  Rubbayatele persanului Omar Khayyam. Sau cel putin o parte din ele.

eart

1.

Sarmane om, nimica tu n-ai sa stii vreodata.
Nimic din ce-nconjoara aceasta ora trista.
Încearca sa-ti faci Raiul, promis de zei odata,
Aici, caci altul poate dincolo nu exista.

wine, vin

2.

Ma dojeniti ca vesnic sunt beat. Ei bine, sunt!
Necredincios ma faceti. Si ce daca-i asa?
Puteti orice sa spuneti pe socoteala mea.
Îmi apartin. Pricepeti? Si sunt ceea ce sunt!

pain, durere

3.

Nu judeca pe nimeni, ci cata sa-ntelegi.
Eu beau, dar aminteste-ti ca ai si tu pacate.
De vrei s-ajungi la pace si la seninatate,
Apleaca-te asupra durerii lumii-ntregi.

lover, eye, ochi

4.

Acest vas fu odata un biet îndragostit
Gemând de nepasarea unei femei frumoase.
Iar toarta era bratul ce mângâia mâhnit
Suavul gât cu-atingeri usoare, de matase.

lovers, cuplu

5.

Cât de sarac e-acela ce nu poate sa spuna:
„Sunt beat mereu de vinul cel tare al iubirii”.
Cum poate el sa simta în zori uimirea firii
Si noaptea vraja sfânta a a clarului de luna?

book, carti

6.

Am întrebat Savantul si-am întrebat si Sfântul,
Sperând c-au sa ma-nvete suprema-ntelepciune.
Si dupa-atâta râvna atât se poate spune:
Ca am venit ca apa si-o sa plecam ca vântul.

sky, cer, hell, iad

7.

Dincolo de pamânt si infinit
Catam sa aflu cerul unde vine.
Si-un glas solemn atunci s-a auzit:
„Si cerul si infernul sunt în tine.”

5 Răspunsuri to “7”


  1. Wonderful, indeed. Exact cum spui ca-ti place poezia, intelesuri adanci in cuvinte putine…

  2. monoloage Says:

    spartan in vorbire….filosof in gandire…si cu inima deschisa tuturor…cam asa ar fi omar….prin versurile lui…mi-au placut si fascinat din timpul liceului….


  3. E…ce surpriza! Nu l-am mai citit de veacuri. Imi rascoleste amintiri, povestea unei idile ciudate, vinul lecuitor…
    Cica Eminescu ar avea ceva urme din persanul Khayyam.

  4. rodica Says:

    Poezia e o revelatie, ofera fiecaruia intelesul de care are nevoie. Ii poate oferi iubire , daca asta cauta, sau o justificare a starii emotionale in care se aflla dar exista riscul sa ajungi sa traiesti doar poezia si prin poezie si atunci nu te mai regasesti printre ceilalti.
    Minunate versuri………

  5. Redy Says:

    Excelent … exsti ca si intrat la mine in blogroll🙂


Lasă un răspuns

