3 catrene

Iunie 20, 2007


 Nu am stare de scris astazi. Insa il am pe Khayyam. Il impart din nou cu voi.

ea, she, mister

Ivirea mea n-aduse nici un adaos lumii,
Iar moartea n-o sa-i schimbe rotundul si splendoarea.
Si nimeni nu-i sa-mi spuna ascunsul tâlc al spumii:
Ce sens avu venirea? Si-acum, ce sens plecarea?

umbra vorbeste

Putina apa si putina pîine
Si ochii tai în umbra parfumata.
N-a fost sultan mai fericit vreodata
Si nici un cersetor mai trist ca mine.

balon, baloane, veselie

De ce incertul mâine te tulbura mereu?
Caci nu sta în putere sa-i schimbi de astazi fata.
Traieste-adânc prezentul! Iar mâini? Nici Dumnezeu
Nu ar putea sa-ti spuna ce taina-ascunde ceata.

3 Răspunsuri to “3 catrene”

  1. albacazapada Says:

    se pare ca Eddington a fost cam singurul care a indrznit sa parodieze ezoterismul folosofic si eteric al poeziei lui Khayyam: „Lasă măsurătorile noastre să fie puse cap la cap de înţelept:
    Cel puţin un lucru este sigur, lumina are greutate;
    Un lucru este sigur, iar restul se dezbate,
    Când trec pe lângă Soare, razele de lumină nu merg drept.”
    imi da senzatia de zbor cand il citesc pe OMAR KHAYYAM….:)

  2. albacazapada Says:

    *filosofic…scuze, sunt melancolica si imi sta gandul pe aripile vantului

  3. monoloage Says:

    spre rusinea mea nu stiam de eddington si nici de parodieri. Multumesc mult si bine te-am gasit!


Lasă un răspuns

