Jocul

August 7, 2007


Leapsa primita de la Medeea si Ambra.

jocul

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Nu imi vad viata ca pe un film (desi, daca stau si judec prin prisma celor care m-au caracterizat si care inca ma caracterizeaza, ar iesi un film interesant). Mai mult ca un monolog. Filmul, plin de diverse personaje, fiecare avand un rol important in derularea epicii. Eu apar la un moment dat, incercand sa-mi spun replica, sa discut cu mine. Iar replica, imi cer scuze dar voi parafraza una celebra, datorita unei foarte mari similitudini cu cea pe care vroiam s-o spun:

„Ok D. M-ai intrebat ceva odata. „Ce te framanta asa de mult de nu poti dormi?”. Mai vrei sa stii? Uite, m-am gandit. Da, m-am gandit destul de mult. Toti anii astia. Nu, nu e felul tau de a fi. Imi place felul tau de a fi. Esti foarte bun la a fi tu. E JOCUL, D.. Si, din pacate, esti bun si aici. Si nu ar trebui sa fi. Cumva, nu-ti mai pasa. E in regulile jocului si totusi nu ar trebui. Nu, nu e vorba ca ai reusit sa stai drept si sa treci mai departe, chiar daca unii au incercat sa te calce in picioare. Ai invatat ceva din asta? Zici ca da. Cumva – iarasi cumva-ul asta, e ceva sigur cu tine in afara de cumva?- ai dreptate. Si nimeni nu stie daca esti slab sau nu. Nu oferi nimic, nu vrei sa mai primesti nimic. Te joci cu JOCUL, D. Dar ghici ce? Ai invatat cum sa traiesti in afara JOCULUI. Nu stiu insa daca asta e un mod de a trai. Tu ce crezi? Stiu, te sperie cel mai mult faptul ca, intr-o buna zi, s-ar putea sa te intorci in valvataia JOCULUI. Stiu, nu esti genul care sa-si ceara scuze, mai ales cand considera ca nu are de ce. Mai ales cand el si-a facut regulile. Si stii care este psihologia din spatele acestui JOC, D? Stiu, esti atent. Foarte atent. Esti bun la asta. Sau sa lasi impresia asta. Incerci sa spui la revedere, iar eu incerc sa-ti spun ca in JOC ti se duce lipsa. Tu ai uitat, ei nu. D., ai putea fi un caz inchis. Dar stiu ca, undeva ai o portita deschisa. Uita-te in tine…”

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Cortina pica peste acest act. Se aud aplauze….sau nu?…Se aude insa U2….

11 Răspunsuri to “Jocul”

  1. anapauper Says:

    un joc fecund, mai pur…
    life is short: work less, play more!

  2. rodica Says:

    „Viata e un joc, cu bune si rele, cu urcusuri si caderi , nu conteaza daca pierzi sau castigi, important este sa joci „- acest mod de gandire mi se pare putin cam lasat la voia intamplarii, la voia destinului, ca si cum te-ai afla in afara si nu detii controlul propriilor sentimente, dorinete, nevoi… dar …stiu sigur ca cei care nu risca pierd placerea unui eventual castig…

  3. X Says:

    Adevarat, rodica. Cei care nu risca pierd placerea unui eventual castig.
    imi pare rau, dar acum nu pot fi originala. parerea mea o stii.

  4. kozo Says:

    Ce ALEGI ? Sa fii un simplu spectator in piesa existentei…. actor sau regizor?

  5. krossline Says:

    Si „Spanzuratoarea” e tot un joc, si desi te bazezi pe intuitie si noroc, tot trebuie sa iti masori foarte bine pasii. In nici un fel de joc nu exista „voia intamplarii” , nu exista spectator…deciziile sunt luate de noi, prin prisma dorintelor si necesitatilor din momentul respectiv.

  6. Lady Says:

    ..si regulile jocului..cine le stabileste?🙂

  7. monoloage Says:

    @toti v-ati lasat influentati de fotografie, nu ma refeream la viata…din aia fac parte….si fara sa vreau…:p…dar pana la urma fiecare vede JOCUL in felul lui..fiecare isi JOCUL lui …ca face parte din el sau sta in afara si eunmanuitor de papusi e alta mancare de peste…

  8. Iulia Says:

    voiam sa te intreb daca nu cumva JOCUL tau nu e de inspiratie cartaresciana, si daca da, poate esti suficient de generos incat sa-mi aduci si mie aminte in care dintre povesti apare marele papusar.. uite o curiozitata letala!🙂

  9. monoloage Says:

    @iulia n-are nici o inspiratie cartaresciana…..

  10. mirinda Says:

    In lumea asta atat de mare
    Eu nu am niciun loc al meu

    Am doar tarana
    ghivecelor mele de flori

    cu ea o sa-mi pregatrec
    mormantul…

    Am inceput sa starng
    bani

    Ca sa-i dau spaga lui Dumnezeu
    Sa-mi rezerve din timp

    Un loc dincolo…

    Pana atunci stau doar
    In locurile altora…

  11. elena Says:

    Jocul..nu conteaza..tipul lui..sau al cui e…nu se mai numeste joc..daca nu ai adversar…tu impotriva cui il joci?…castigi …sau…pierzi?…


Lasă un răspuns

