Povesti zen primite in dar (9)

August 8, 2007


Poveste cu barca goala

 barca goala

Se spune ca era o data un student care se infuria foarte repede pe tot ce i se intampla…nu ca nu ar fi fost usor, cand toate ii mergeau mai mult decat pe dos. Maestrul lui din planul terestru s-a hotarat sa il conduca spre intelegerea unui adevar simplu care sa il faca sa treaca mai impacat prin viata lui si prin viata celorlalti. Asa ca l-a luat deoparte si i-a spus:

 

– Dragul meu, sa presupunem ca esti intr-o barca pe un fir de apa destul de ingust, si din sens opus vine o alta barca, iar acea barca este condusa de un om care de voie sau de nevoie intra in barca pe care o conduci tu, ce faci atunci?

 

– Pai ce sa fac, ma supar, ce, nu m-a vazut ca vin?  Nu putea sa faca in asa fel incat sa nu se ajunga la ciocnirea barcilor, asa ceva nu se poate….

 

– Incetisor dragul meu! Am inteles, dar daca ti-as spune ca in barca cealalta nu era nimeni…ca era o barca goala care s-a ciocnit de barca ta pur si simplu…In acest caz ce ai face?

 

– In cazul asta mi-as vedea de drum…asa a fost sa fie!

 

– Intocmai dragul meu! Asa a fost sa fie! Fii o barca goala! si considera ca te ciocnesti doar de barci goale atunci cand navighezi pe raul vietii. Astfel vei putea sa iti concentrezi energia si lumina in lucrurile care merita cu adevarat! Pe o barca goala nu se supara nimeni…o barca goala nu te poate supara…E atat de simplu!

 

Studentul a plecat inseninat si ori de cate ori se intampla pur si simplu ca barca lui sa se ciocneasca de barcile celorlalti…el arunca repede din barca mania, frustrarea, judecata celuilalt si trecea zambind mai departe in barca lui golita de tot raul din el!

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

15 Răspunsuri to “Povesti zen primite in dar (9)”

  1. vanda Says:

    daca reusesti sa fii o barca goala…lumea se umple de noi intelesuri! rauri de lumina te poarta spre ceea ce esti cu adevarat si oamenii….Oh, Doamne…oamenii devin atat de usor de iubit:)


  2. Uitasem de piesa asta…

  3. gabitzubitzu Says:

    ” – Ai vrea sa-mi iei un interviu, deci…zise Dumnezeu.
    – Daca ai timp…i-am raspuns. Dumnezeu a zambit.
    – Timpul meu este eternitatea… Ce intrebari ai vrea sa-mi pui ?
    – Ce te surprinde cel mai mult la oameni?
    Dumnezeu mi-a raspuns:
    – Faptul ca se plictisesc de copilarie, se grabesc sa creasca…iar apoi tanjesc iar sa fie copii; isi pierd sanatatea sa faca bani…iar apoi isi pierd banii pentru a-si recapata sanatatea. Faptul ca se gandesc cu teama la viitor si uita prezentul, iar astfel nu traiesc nici prezentul, nici viitorul, ca traiesc ca si cum nu ar muri niciodata si mor ca si cum nu ar fi trait”

  4. monoloage Says:

    @gabitzule cam ai dreptate….din pacate…

  5. mirinda Says:

    ce mai faci?

  6. kozoo Says:

    Ce frumos ar fi sa credem in existenta acelei barci in care toti sa ne simtim mai buni, mai darnici si mai putin inversunati impotriva tuturor… dar nu e oare o falsa impresie? Caci oricat te-ai stradui sa-ti construiesti barca… apar permanent furtuni exterioare care te trag tot mai mult la fund.. si oricat si ai iesi la suprafata… nu mai esti al fel …

  7. monoloage Says:

    kozoo…conteaza ca orice ar fi…sa incerci sa ai barca goala sau cat mai goala….altfel…nu o sa mai iesi niciodata la suprafata la un moment dat…

  8. colturi Says:

    salutam non-ssssss (sa nu scriu cuvantul) ce pune piese frumoase in blog…ce imi aduc mie aminte de viata mea🙂

  9. Thelma Says:

    m-am lovit de o barca goala azi…m-am infuriat groaznic pe moment
    acum ma gandesc la barca ce pluteste goala in deriva…dar plec mai departe si nu regret decizia de a o lasa sa pluteasca asa…cred ca din greseala, atunci cand am aruncat mania , am facut vant peste bord si iertarii…am pastrat uitarea

  10. gabitzubitzu Says:

    Dumnezeu stie ce-ar fi devenit dragostea dintre Romeo si Julieta daca parintii i-ar fi lasat sa se casatoreasca?

  11. vanda Says:

    @gabitzubitzu
    cred ca s-ar fi ales o alta poveste trista si sfarsita mai inainte de a incepe, probabil ca iubirea dintre un barbat si o femeie tinde sa devina cea mai persibila marfa pe aceasta planeta singura in albastrul sau…

    mi-e dor de oameni care
    SA SE IUBEASCA FERICITI
    PANA LA ADANCI TINERETE!

    voua nu?

  12. ioana Says:

    F frumoasa povestioara si melodia… Da, Vanda si mie mi dor sa aud de oameni care sunt fericiti, de iubire sincera si curata, de implinire si daruire in cuplu, de contopirea a doua inimi si trupuri …

  13. ingrid Says:

    Eu sunt…cu el..HAPPY

  14. Nea Costache Says:

    Frumoasa aceasta pvestire. Felicitari! Daca toti oamenii ar considera ca barcile de care se lovesc sunt niste barci goale, lumea ar fi mai frumoasa si mai buna! O zi minunata!

  15. Dragos Says:

    @nea costache daca… insa.. acel daca..nu prea mai are cautare in realitatea zilinica…


Lasă un răspuns

