Amintiri

Ianuarie 6, 2008


memories

Se facea ca fusesem condamnat sa ma descopar din amintiri. Sa-mi strang memoriile intr-o punga si sa scot biletele cu acele franturi si sa le pun cap la cap, intr-o descoperire dadaica.
Amintire din copilarie, cu pusti ce se alergau printre copaci umbrosi sau se catarau dupa fructe ori pur si simplu… de placerea de a sta cocotati. O pun alaturi de alta hartie cu amintiri – e ceea ce tocmai am extras -, o frantura plina de romantism copilaresc: eu pe un trotuar, ea pe altul. Ma bufneste rasul. Ce surprize imi mai rezerva punga asta? Mai ales cand e plina de amintiri.
Cumva, e o munca de Sisif sa te descoperi. In fiecare zi o iei de la capat, chiar daca ai avea puse in ordine – asa, alandala, totusi- toate amintirile pe care le-ai scos din punga cu o zi in urma. Poate, din cand in cand, unuia dintre noi, in cazul in care ar fi supus la o asa cazna, i se poate intampla sa i se termine amintirile din punga. Oare s-ar descoperi? Parca il vad deja mergand spre o sala de festivitati, gandindu-se ca, uite, m-am descoperit. Da… eu sunt in toate acestea amintiri si.. STIU CINE SUNT!
Si totusi – pentru ca asa e firea umana -, unii dintre cei ce se vor indrepta in momentul terminarii memoriilor spre sala isi vor pune intrebarea: Oare? (Recunosc, ma aflu printre acestia). Totul pe lumea asta are o explicatie simpla si clara, nu-i asa? Cel putin asa se spune. Descoperirea si constientizarea propriei persoane oare sta doar in amintiri? In simpla poveste a vietii tale? Oare toate faptele te definesc ca fiind tu?
……………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………

Ma auzeam soptindu-mi in timp ce scoteam, in continuare franturi din punga. Acestea sunt amintirile mele si am simtit nevoia sa incerc totusi sa le pun intr-o ordine, sa ma reprezinte ca atare – ca sa pot sa uite si sa-mi vad, apoi, mai departe de treaba si de viata. Cel putin, asa am crezut, stand in coltul acela, scotand hartii si mormaind un cantec. Dar nu m-a auzit nimeni.

10 Răspunsuri to “Amintiri”

  1. Melina Says:

    incearca si Sophie Zelmani – Memory loves you

  2. monoloage Says:

    merci..foarte frumos…l-am adaugat in playlist…

  3. dianette Says:

    Nevoia de ordine e… doar franturile chiar nu se potrivesc… e greu ca un puzzle 3D..
    Culmea e ca potrivesc uneori… cu altele ce nu le scot din aceeasi punga.

  4. monoloage Says:

    nu stiu cat nevoia de ordine..cat nevoia de a vedea ce si cat se potriveste….chit ca mai adci si pungi de-acasa sau cotrobai prin punga altuia cu o amintire comuna….

  5. Melina Says:

    cu mare placere🙂.de fapt, iti recomand cu caldura orice melodie de la Sophie Zelmani. e foarte foarte tare si relativ speciala ca stil si voce.

  6. gabitzubitzu Says:

    dacă aş aduna cîte o bucăţică din fiecare zi de ieri
    evident, numai momentele frumoase,
    aş face o arhivă
    şi aş ţine-o într-un buzunar secret
    pentru zilele proaste care vor veni

  7. kozoo Says:

    amintirile zilei de ieri creeaza inceputul zilei de azi: suntem piese dintr-un puzzle pe care, poate o sa-l punem cap la cap la final.. in acea ultima zi… amintirile trebuie insa impartasite ca sa nu se piarda in praful anilor..

  8. anaayana Says:

    Cred că farmecul amintirilor este tocmai faptul că niciodată nu vor sta în ordine, oricât am încerca noi să le aranjăm…

  9. Cristia Says:

    „Descoperirea si constientizarea propriei persoane oare sta doar in amintiri?”
    Nu numai. Mi se intampla sa am constiinta limpede a ceea ce sunt atunci cand nu imi angajez imaginatia in vreo reprezentare anume si cand pur si simplu ma dau contemplarii vii a ceea e este, fara a analiza.
    Cat despre amintiri, ele participa la cladirea fiintei interioare. Pietre ramase in urma, care cu timpul pot deveni rune..

  10. Andreea Says:

    m-ai facut sa oftez… iar…si iar


Lasă un răspuns

