Mahalale

Ianuarie 19, 2009


Sufletul a avut intotdeauna o imagine ambigua plasata intre evlavie si sminteala, imagine pe care nu ne-am straduit in nici un fel s-o schimbam, complacandu-ne in letargie si bazindu-ne, de fapt, pe necesitatea umana de a crede in ceva. Ajungem astfel sa ne transformam sufletul intr-o mahala plina de orbi, cersetori, ciungi, tate,hoti, negustori si multe alte personaje specifice acesteia.

Mahalaua sufletelor noastre este plina de cersetori de intelegerea si sentimentele celor din jur. Majoritatea cersetorilor din noi sunt orbi cu voci dogite, ce nu se adapteaza usor situatiilor de comunicare. Fiecare din noi avem mutatii semnificative, pentru a parea mai umili sau mai infricosatori in fata celorlalti si, totodata, folosim strategii discursive, insa intindem mana sau batem la geamul cochiliei lor, folosind de foarte multe ori, un limbaj sarac, stereotip, incremenit si lipsit de culoare ori de amprenta personala.

Dorinta obtinerii cu orice pret – si cu mijloace facile – a unui succes si a unei iesiri din mahala, duce la o transpunere gresita a ideii de libertate sufleteasca. Devenim negutatori /hoti de suflete ce incalca normele de bun simt al consumatorului, instaurand si mai mult o confuzia generala.

In masura in care creste ingrijorator populatia mahalalei sufletesti, in realitate devenim niste tate ce abunda in exprimari confuze, ilogice si aberante, iar, pe masura ce creste alarmant pulsul si dorinta de a iesi in evidenta, cultivam un limbaj vulgar, indecent, erotico-aluziv, ce vadesc carentele extreme de grave in pregatire lingvistica proprie de a ne dezvalui cu adevarat in fata celui de langa noi.

Necontrolate, repetate, toate aceste “fapte cotidiene ale mahalalei” se umfla cu fiecare zi ce trece, se infiltreaza in mintile celor din jur si, in principal, in tine, se plimba pe ulita, inconjoară mahalaua, transformandu-se intr-un hidos “conte” de mahala ce-ti va conduce comunitatea.

In fine, ca sa nu cad prea tare in patetic tocmai în fata sarcasmelor propriei mele mahalale, inchei cu intrebarea: de gatul sufletului vostru ce carton atarna?

PS: Va recomand sa vedeti filmul Slumdog Millionaire.

7 Răspunsuri to “Mahalale”


  1. scriu si aici in doua munte furate
    as vrreea ca eu insami sa imi atart/ asez/agat de gat un carton pe care sa scrie :’NU PROSTIEI!’
    si poate ca atunci ma voi teme mai putin de mahalaua sufleteasca;
    de mahalelele celellate, ma feresc, cat pot, mai putin

    –-

    la dragostea ta fata de cuvantul in forma sa cea mai pura, voi incerca sa iti raspund pe blogul meu

    multumesc🙂
    o saptamana buna!

  2. Gabi Says:

    Dragos, decat sa accept ca e okay sa traiesc (adica sa supravietuiesc impreuna) cu oameni needucati/involuati, mai bine „izolare” pe viata.🙂
    Ai scris foarte frumos.

  3. capatullumii Says:

    Fiecare are cartonul lui mono si putem citi sau nu ce scrie pe el in functie de cat de mult si cum ne deschidem sufletul pentru cei din jur…unii sunt adevarate carti deschise ce ne invita parca la o citire continua iar altii si-l ascund mascandu-l sub diverse manifestari false, placute sau nu, pentru a nu fi descoperit sau citit si din pacate, uneori viata ne invata sa-l tinem ascuns pentru a nu deveni o prada a contilor de mahala😦
    Eu nu cred ca daca avem un tel in viata pe care vrem sa-l atingem, trebuie neaparat sa ne uratim sufletul, sa ni-l transformam intr-o mahala, asa cum spui tu, desi unii dintre noi o fac si nu numai ca si-l transforma pe al lor, dar le calca in picioare strivindu-le, mutilandu-le si pe cele din jur… Am putea avea succese atingand tintele propuse pastrandu-ne frumusetea sufletului, daca o avem deja(unii dintre noi se nasc cu suflete urate sau bolnave…) si cred eu ca am avea mai mult de castigat.
    Parerea mea este ca intelegerea nu trebuie cersita, ea trebuie sa existe deja, sa functioneze ca un clic atunci cand interactionam cu alte suflete…insa de cele mai multe ori, acest „clic” nu se produce, nu se simte si atunci sufletele neintelese incep sa se inchida in singuratate abandonand comunicarea sau dimpotriva, sa se schimbe, avand un comportament si exprimare agresive, incercand sa domine…

  4. manon Says:

    Pe cartonul meu atârna [[Meager food for souls forgot]]. Chiar si eu as putea mai mult dar n-am curajul. De 3 zile curtez pagina asta. Vin scriu ceva… sterg. Plec… iar revin…

    Ai scris un articol foarte DELICAT si foarte fain exprimat despre niste lucruri deranjante. Eu as fi taiat in carne vie incercând sa expun tema de mai sus. Ar fi sunat, in final, a declaratie de razboi fatzisha. De ce?… fiindca întradevar nu-ti doresti sa te vezi în acea superficialitate sau sa fii incadrat astfel. Ti-ai dori mahalaua ta sa fie macar maturata jos.

    Cu toate acestea – eu vad aceasta „lume” ca o supa psihologica imensa. Am realizat usor (cum spui din spirit de adaptare) ca daca vrei sa comunici va trebui sa te cobori sau sa te ridici la stacheta ceruta de mica lume in care ai pasit. Se merge pe principiul simplu „When you are in Rome do what Romes does”.

    Cu toate ca nu am nimic cu vulgaritatile – atât timp cât aceste cuvinte sunt prezente in dictionar sunt utilizabile. Si chiar o sa scriu odata un articol depre cuvintele P*… si F*… pentru ca vad eu un fel de parsivitate la mijloc. Diferenta e, ca nu încerc sa-mi creez un stindard din acest limbaj. Nu pot sa mustesc la acel nivel prea mult. Pot sa-l accept, sa-l tolerez o perioada dupa care sigur îl voi ignora. Daca doar la atât se poate reduce totul, sorry e prea putin si prea facil pentru mine…

    Problema bate insa undeva mai departe. Pentru cei tineri, faptic vorbind, pare un model demn de urmat… si e foarte grav. Eu sunt cal batrân pot sa ma joc la orice nivel vreau(nu-mi mai pot pierde sufletul asa usor caci am sistemul de valori foarte clar definit)… dar pentru mintile astea fragede in formare… e bai. Ei nu pot discerne binele de rau. Nu realizeaza ca trebuie sa fie mai mult de atât. Si marea majoritate se opresc acolo…

    Sunt paradoxuri ce le vad si caut si eu raspunsuri.

  5. monoloage Says:

    @all imi cer scuze, dar am treaba foarte multa…o sa va raspund cat de curand tuturor…multumesc pentru comentarii….as putea face un post nou din ele…

  6. jasmin Says:

    l-am vazut
    super filmu’

  7. monoloage Says:

    jasmin, bine te-am gasit….gald u like it!


Lasă un răspuns

