Fericireaviara

Ianuarie 26, 2009


Exista
o corespondenta
alegorica
intre om
si pasari,
in care zborul,
este limbajul
sufletului,
ce-si canta
bucuria
de a fi.

Acesta,
este, in esenta,
o pupaza,
simbol
al ghidului
spiritual,
spre spatiul
infinit,
vertical,
ce se strabate
zi de zi.

Prezenta ta,
intempestiva,
in pura
contemplare
de celest,
e tighelata
de stralucirea
din fereastra,
a unei colivii
cu-o pasare
albastra.

16 Răspunsuri to “Fericireaviara”

  1. Crina Says:

    Eu una cred ca uneori si noi putem fi ca pasarile…si putem fi prin caracter,bunatate,iubire unii fata de altii,si prin asta emanam stralucire…etc.

  2. Lori Says:

    Zborul?Singurul drept rapit noua!Unica dorinta ce salasluieste in fiecare dintre noi.

    Bine te-am regasit,Dragos!

  3. sisifratat Says:

    inspirata alegere a videoclipului;
    dar cuvintul in forma sa cea mai pura, asa cum spuisustii ca il adori, se …’contrasta’ ca sa imprumut un cuvant/termen din titlul unui blog, tocmai cu sau prin formele alegorice alese;
    sper din tot sufletul sa nuu te superi…
    daca este cazul, voi reveni cu argumente; numai bine!

  4. MeetTheSun Says:

    colivie
    ca de sticla
    blestemata
    se naste
    cu fiecare secunda
    de abandonare
    si-si inghite cheia
    cu fiecare
    trimitere de sange
    din inima
    aripile
    ies
    sa simta vantul
    pana cand
    intalnesc
    oglinda
    si se intorc
    incet
    incet
    neoglindite
    neatinse
    nevisate
    lent


  5. Vai ce frumusica e.

  6. monoloage Says:

    @crisia asemnarea noastra cu pasarile este cam artificiala in mare, avem, de foarte multe ori, instinctele pasarilor de prada..
    @lori da, suntem mici icari…
    @sisifrat cuvantul in forma pura este polisemantic… Si nu am de ce sa ma supar..
    @meetthesun interesant mod de abordare…
    @mircea bine te-am gasit!

  7. sisifratat Says:

    cred ca ar fi trebuit sa scriu pe forumul acestui blog:
    Dragos, am inteles ca asa/astfel te numesti, poate vei avea timp vreodata sa imi explici spre ama lumina si a’ntelege si eu, cat de cat, cum se poate alatura Icar (imaginea lui– iata un posibil subiect, multummesc!)celei ale unei pupeze sau ale unei priviri contempative tighelate cu/de fereastra unei colivii; oricat de generoasa sau plurivalenta ar fi semantica…
    multumesc!!
    zi frumoasa;

    [te asigur, cu tot respectul, ca si mie imi place jocul de cuvinte …. as indrazni un🙂 ]

  8. monoloage Says:

    @sisifratat printr-un cuvant simplu: zbor

  9. spyyder Says:

    deranj

  10. finalcoffefantasy Says:

    Catre Sisifratat: Pot intelege ce vrei tu sa transmiti, si intr-o anume dimensiune pur temporala a ta, ai dreptate poate, acolo troneaza analiticul, care de cele mai multe ori obtureaza orizonturile.
    Semantica este anulata insa o data cu „zborul” cum zice Dragos. Dincolo de codificari si semnificatia strict alocata conceptului, orice cuvant isi are locul oriunde. Fiindca in timpul fara timp, pana si simpla articulare a unui sunet creaza ceva undeva.

  11. manon Says:

    @mono stiai ca pe pamânt sunt doar „gainile” sau „pasarile cu aripile frânte”? Iar „gainile” sunt chiar fericite prin ceea ce sunt:-)… cât despre alealalte – acolo e nevoie de îngrijire si uneori nu are cine.

    Prea putini au bucuria de „a zbura” întradevar! desi am întâlnit si privighetori, si bufnite de noapte.

    Daca am face o substitutie – un mini exercitiu de imaginatie – cu oameni pasari ai fi surprins de coloratura zburatoarelor. Intrebare simpla: intr-o astfel de lume-pasare cu ce te-ai identifica?

    Eu ma simt, în fiecare zi, asemeni pasarii kiwi din acest filmulet. Mai bat un cui, mai plantez un copac… pâna la urma o sa am padurea mea de vise.

    Îmi place sa cred ca si fara aripi as putea intr-o zi sa zbor – chiar daca pentru o singura data. Tot merita…

  12. monoloage Says:

    @manon nu am stat inca sa ma gandesc cu ce pasare m-as identifica….mi-ai dat de lucru….

  13. monoloage Says:

    @manon am stat si m-am gandit…m-am regasit in mai multe pasari..dar nu total in vreuna…am cate ceva din fiecare…
    mi-am adus aminte ca ai zis si de gaini…in situatia de fata, in care ne aflam cu totii, si in care suntem bataia de joc a guvernantilor, ne purtam cu totii ca niste gaini…din pacate…

  14. aghiutzagol Says:

    bre… am gasit asta si nu m-am putut abtine. hihihi

    In padurea cu alune,
    Aveau casa trei pitici.
    Vine pupaza si spune:

    Simptomatic,
    idiosincrazia dilematica
    îsi reverbereaza
    atenuant ecourile absconse protoarmonice
    din spatele semitranscendent
    si disonant al
    obscurantismului incandescent
    de sorginte medievala,
    capsulând filonul crepuscular
    sincretic si aluziv metempsihotic
    al transmigratiei alchimice
    dinspre circumvolutiunile interioare
    ale epocii istorice
    care tind sa formeze
    adevarate supape paleontologice
    înspre propensiunea
    paradigmelor de orientare paseista…………

    Morala?

    Pupaza a fost ucisa cu bestialitate de cei trei pitici.

  15. monoloage Says:

    aghiutza..bine te-am gasit … deh..a fost o pupaza ce si-a dorit sa apara la stirile de la ora 5…dupa ce s-a destrabalat cu piticii prin paginile tabloidelor…:P

  16. aghiutzagol Says:

    mda, cred ca ai dreptate. la aspectul asta nu m-am gindit. asta e… daca nici macar pupezele nu mai sunt cum au fost odat…


Lasă un răspuns

